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General Terms and Conditions

(as of: Juni 2015)

  1. GENERAL
    1. These conditions shall apply to all contracts for the sale of Goods by the DIng. Silberbauer Vertriebsgesellschaft m.b.H. to the buyer to the exclusion of all other terms and conditions including any terms or conditions which the buyer may seek to apply under any purchase order, order confirmation or similar document. Any variation to these conditions (including any special terms and conditions agreed between the parties including without limitation as to discounts) shall be inapplicable unless agreed in writing by the DIng. Silberbauer Ges.m.b.H. & Co KG.
    2. These conditions apply with mutual agreement to the entire current and future business up to a written contrary agreement, even if in the case of an individual order placement within the framework of an existing business contact no special reference is made to these conditions.
  2. Abschnitt II. Ist noch in Arbeit!
    1. Der Verkauf von Geräten erfolgt ausschließlich an authorisierte Fachhändler. Authorisierte Fachhändler sind solche, die die Allgemeinen Geschäftsbedingungen durch Unterschrift akzeptiert haben, deren Medizinprodukteberater die erforderliche Grundqualifikation besitzen, die erforderlichen Produktschulungen und die die aktuellen Verkaufsunterlagen erhalten haben.

      Mit der Akzeptierung der Allgemeinen Geschäftsbedingungen akzeptiert der qualifizierte Händler

      • die Bestimmungen über die Wartung der Verkaufsunterlagen (siehe Abs. 4),
      • die der gesetzlichen Aufzeichnungspflichten über den Verkauf der Produkte zwecks Rückrufmöglichkeiten (siehe Abs. 5) und
      • die gesetzliche Verpflichtung zur unverzüglichen Verständigung des Herstellers bei Kundenreklamationen und deren systematische Erfassung und aktive Mithilfe zur Feststellung der Ursachen (siehe Abs. 6).
    2. Alle Händler müssen mindestens einen Medizinproduktberater namhaft machen, welcher von unserem Sicherheitsbeauftragten (SB) eingeschult und regelmässig nachgeschult wird. Dieser führt Schulungen und Beratungen von potentiellen Anwendern über Einsatzmöglichkeiten, Gefahren, etwaige Nebenwirkungen, Bedienungsweise, Service, häufige Bedienungsfehler der Kunden etc. durch. Diese Schulungen der Medizinproduktberater sind für jedes neue Medizinprodukt für jeden Händler bzw. dessen Medizinproduktberater erforderlich und wird mit Schulungsnachweis bestätigt.
    3. Die Allgemeinen Erfordernisse für Medizinproduktberater des Händlers gemäß § 79 MPG sind unserem SB nachzuweisen (Zeugnisse).
    4. Sowohl für die Wartung als auch für die Erstellung aller Verkaufsunterlagen ist der SB zuständig. Die Informationen über die Änderung von Verkaufsunterlagen ergehen vom SB an alle Händler des betreffenden Produktebereichs. Verkaufsunterlagen in ungültigen Versionen müssen vom Händler unverzüglich vernichtet werden.
    5. Der Händler verpflichtet sich, den gesetzlichen Aufzeichnungspflichten über den Verkauf, Wartung, Reparaturen und Überprüfungen der Produkte nachzukommen, um die Rückverfolgbarkeit zu gewährleisten und - wenn erforderlich - einen Rückruf der Produkte auf seine Kosten durchzuführen.
    6. Der Händler verpflichtet sich weiters, bei allen Kundenreklamationen; die beigestellten Formulare F 14 01 auszufüllen und uns als Hersteller unverzüglich über alle ”inakzeptablen” oder ”sicherheitsrelevanten” Störungen zu informieren. Seitens des Kunden ist dessen Medizinprodukteberater für die Weiterleitung von Kundenreklamationen an unseren SB verantwortlich.
    7. Der Händler leitet jährlich die beigestellten Fragebögen zur Zufriedenheit der Kunden an eine Auswahl seiner Kunden weiter. Diese Fragebögen dienen der Überprüfung der Kundenzufriedenheit und so der Qualitätssicherung.
    8. Der Händler nimmt zur Kenntnis, dass er hinsichtlich seiner in diesen Allgemeinen Geschäftsbedingungen definierten Pflichten vom Labor Dipl.Ing. Gerhard Silberbauer auditiert wird.
  3. PAYMENT CONDITIONS
    1. Prices:
      The prices stated are fixed prices. Unless otherwise agreed in writing, the prices stated are valid in Euros, including VAT, duty unpaid abroad excluding haulage costs, customs charges or any other tax or duty.
    2. Order:
      Orders must be placed in writing. If applicable, verbal orders require written confirmation.
    3. Contract amendments:
      In case the demand of the distributer changes between order and delivery, a written order referencing to the positions that require change is necessary. After checking the amended order and delivery possibilities a new order confirmation follows.
    4. Partial deliveries are permissible.
    5. The acceptance and execution of orders can be made dependent on a guarantee or a payment in advance.
    6. The withholding of payments due to any, either from us respectively from our suppliers, acknowledged counterclaims of the buyer is not permissible.
    7. For payments after due date, default interest of 1% per month plus VAT will be charged. VAT is not applicable to VAT-exempt invoices.
    8. We have no obligation to make further deliveries before the complete payment of outstanding invoice amounts, default interest and discount charges. If the buyer is in delay with a due payment, the seller is legitimated to require the cash payment of all outstanding deliveries before the supply of the goods.
    9. In case of payment delay all reminder costs and collection expenses shall be reimbursed by the buyer, in particular the entire expenses incurred by us through the appointment of a debt collection agency as well as any court or execution costs.
  4. RESERVATION OF TITLE
    1. Title to our goods only transfers to the buyer once the purchasing price of delivered goods is paid in full. In case of resale the buyer shall be obliged to assign claims of the purchase price arising from the resale to us.
      With regards to the goods that are deliverd buy us shall remain our property also in the case of further processing. Joint ownership arises on our part and on the part of the processor relatively to the mutually processed parts of goods at the date of processing.
  5. DEILIVERY PERIOD
    1. Specified delivery times ar non-binding. No responsibility can be attributed in case of delay of delivery of goods orderd caused by unforeseen events. Could the goods as a result of such events at all or only be delivered late, so grown up to the buyer by any sort of any claims.
  6. PACKAGING, DISPATCH AND TRANSFER OF RISK
    1. Packaging / dispatch is included in the price. Packaging will not be taken back. Due to environmental protection considerations, we also use used over-packaging to avoid putting new packaging into circulation.
    2. With the conclusion of the purchase agreement respectively with the package leaving our distribution company the risk is passed to the buyer.
    3. Tranpsort insurance is only provided on specific request of the buyer and at his/her expenses. Deliveries with signs of transport damages must be accepted with reservation and reported to the transport firm concerned for factual statement within the legal time period.
    4. Complaints have to be made in writing and within 14 days of the receipt of the delivery, otherwise the delivery will be regarded as accepted.
    5. Returning of goods requires the prior agreement of Labor Silberbauer.
  7. GUARANTEE
    1. According to the product liability law, general conditions apply to liability insurance (AHVB), supplementing general conditions for the liability insurance (EHVB) and the special conditions NR. 3401 valid in each case version at the time of signing of the purchase agreement.
      During the processing of our distributed devices the relevant legal safety regulations and editions valid in each case version are to be followed.
  8. Warranty:
    1. All recently manufactured Silberbauer products: 3 years,
      All used products: 1 year.
    2. Excluded from the warranty are batteries, accumulators and damage of the laser tube as well as damage by effect of mechanical foce (e.g. dropping) or by too high or too long working- or storage- temperature and damage by inappropriate handling.
  9. PLACE OF PERFORMANCE AND JURISDICTION
    1. The place of performance and jurisdiction shall be Vienna.
    2. The Austrian law is exclusively applicable for any disputes arising. Before judicial intervention the court of arbitration of the Chamber of Commerce of Vienna shall be contacted.
    3. Mediation for consumer transaction - EU-ODR

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